dilluns, 8 de setembre del 2014

Segona setmana del camp de voluntariat

Diuen que més val tard que mai...

L'experiència del camp ha estat genial a tots els nivells, però durant el camp anàvem tant de bòlit que no donàvem a l'abast per explicar el nostre intens dia a dia. Per això a continuació us faig una petita explicació de les aventures del cap de setmana i tota la segona setmana.

El primer cap de setmana, que els voluntaris tenien lliure, vam anar a Festa Major d'Argençola, on ens vam trobar amb alguns dels voluntaris del camp del Trill. Llàstima que la nit de divendres va ser passada per aigua... El dissabte el vam passar a Clariana, on s'allotjaven els voluntaris d'allí, que després van venir a Santa Coloma. I per acabar d'arrodonir un cap de setmana complet, diumenge dinar de paella i visita al mercat medieval de Guimerà a la tarda.

Els matins vam seguir treballant a la resclosa cada dia. En la primera setmana el canvi al caminet, que quedava molt més ampli i net, va ser notable, i en la segona setmana les tasques es van dirigir també cap a l'entorn de la resclosa. Esperem que en endavant es pugui gaudir del passeig agradable a la vora del Gaià, per tant haurem de mantenir i seguir amb la feina que han fet els voluntaris i voluntàries internacionals.

Però no us penseu que se'ls acabés l'energia fàcilment, les tardes de la segona setmana també van ser un no parar d'activitats interessants, que esperem que gaudissin i servissin per conèixer més de la nostra terra i cultura:
  • dilluns va ser la tarda artística! Primer, visita al pintor colomí Ferrer Vallbona que ens va explicar la seva experiència al voltant de la pintura. Després, la Lali Calzada, també artista local, els va oferir un taller de linòleum. Al vespre, els voluntaris van preparar plats típics del seus països a cases de famílies colomines, que vam compartir en un multitudinari i deliciós sopar intercultural a Cal Nialet.
  • dimarts vam anar d'excursió en bici a Conesa. La ruta i la visita al poble van ser molt agradables, i qui va voler es va banyar a la piscina. Al tornar, vam sopar un entrepà al convent, on celebraven el Foc de camp "kumbaià".
  • dimecres l'excursió va ser més llarga, cap a Montserrat en cotxes. Vam caminar una estona i després vam visitar el monestir. Els voluntaris van sopar a cases de colomins.
  • dijous ja començaven els preparatius de la Festa Major. Vam fer de seguici de les Festes de la Minerva mentre engalanaven els carrers del centre del poble.
  • divendres la jornada de treball va ser més curta. Ens vam trobar per esmorzar xocolata desfeta amb coca a les fonts de les Canelles i donar per acabada la feina. A la tarda, alguns valents van participar al 3x3 de bàsquet a la plaça, i vam donar per començada la Festa Major!
Alguns voluntaris es van quedar fins dimarts 19 d'agost i així van poder viure molts dels actes de la nostra festa més popular.

Moltes gràcies a tots els qui vau acollir els voluntaris a cuinar i a sopar, als que ens heu deixat bicicletes, als que heu treballat i compartit estones amb ells i, en general, a tothom qui ens ha ajudat amb aquesta BONICA EXPERIÈNCIA.

Aquí sota podeu veure fotos de les activitats de la segona setmana!
Molt bona feina a la resclosa!
Excursió a Guimerà.

Visita al taller del pintor local Ferrer Vallbona.

La Lali els va ensenyar la tècnica del linòleum.

Cal Nialet de gom a gom: sopar intercultural.

Excursió en bici a Conesa.

Passejant per Montserrat.

Últim esmorzar a les fonts de les Canelles, amb una mostra de fotos de la feina feta.

Participació al 3x3 de bàsquet al carrer!